04 mei, 2024

FAQ

7 mins read

Heb je nog een vraag voor ons? Misschien kunnen we je al vooruit helpen met deze veelgestelde vragen. Zit het antwoord dat je zocht er niet tussen? Geen probleem, neem dan gerust contact met ons via onze contactpagina, via mail of via onze facebookpagina!

Hoe kan ik mijn kind inschrijven voor een Sjoeboe-activiteit?

Lieve mama
Lieve papa

We willen jou eerst en vooral bedanken voor alle interesse en uw vertrouwen in Sjoeboe! Het doet ons een groot plezier jou en jouw kind te mogen verwelkomen bij Sjoeboe! Alle inschrijvingen voor alle afdelingen (kleuterkamp, musical, …) verlopen via onze website. Klik hierboven op de knop ‘INSCHRIJVEN’ en kies de activiteit van jouw voorkeur. We werken voor onze inschrijvingen met het platform ‘Ledenbeheer’. Mocht je niet goed weten hoe het werkt, kun je altijd het filmpje hieronder raadplegen. We vertellen je graag stap voor stap hoe je kunt boeken. Veel plezier en tot binnenkort! Bij elk bezoek op onze website kunt u op de pagina ‘INSCHRIJVEN’ uw inschrijvingen beheren, aanpassen of nieuwe inschrijvingen toevoegen.

Wat bij ongevallen? Heeft Sjoeboe een verzekering?

Ongelukjes, ze zitten in de kleinste hoekjes! Ongevallen kunnen helaas snel gebeuren! Het is nooit leuk om een ongeluk mee te maken, maar met een goede verzekering kan alles meestal snel afgehandeld worden! Hieronder lichten we kort toe waarvoor we verzekerd zijn. AS Factory heeft een verzekering afgesloten voor wat betreft de L.O. onder polisnummer 1.119.493 en wat betreft B.A. onder polisnummer 1.119.494 bij ARENA (via Danspunt vzw).

Burgerlijke aansprakelijkheid

Wanneer je per ongeluk schade toebrengt aan anderen of aan het materiaal van anderen wordt dit gedekt door onze verzekering. Deze verzekering geldt niet wanneer de schade met opzet toegebracht werd aan het individu of het materiaal/ eigendom! In dit laatste geval komen ouders tussen in alle kosten.

Lichamelijke ongevallen

Een ongelukje is helaas snel gebeurd, ondanks alle inspanningen van de educatieve begeleiders. Daarom worden alle kinderen verzekerd tijdens de lessen/ kampen/activiteiten. Met lichamelijke ongevallen bedoelen we alle ongevallen waarbij een letsel werd toegebracht aan het lichaam van een lid van AS Factory (= deelnemer aan een activiteit of vrijwilliger). Let op: onze verzekering komt niet tussen voor ongevallen tijdens activiteiten/workshops/optredens/… die door derden georganiseerd worden en waarbij AS Factory werd ingehuurd om (een deel van) de animatie te verzorgen.

Aangifteformulier lichamelijke ongevallen! 

Kan ik het Sjoeboe-team komen versterken?

Een team van educatieve begeleiders, docenten, gastlesgevers en keukenploegers vormt het hart van Sjoeboe! vzw. Er wordt bewust geselecteerd door Sjoeboe om de kwaliteit van onze kampen, lessen en workshops te garanderen. Heb je interesse om het fantastische Sjoeboe!-team te komen versterken? Kijk snel op onze vrijwilligerspagina om te zien voor welke functies we nieuwe helpende handen zoeken!

Wanneer kan ik annuleren/ mijn inschrijfgeld terugkrijgen?

Annuleren is – vanzelfsprekend – niet mogelijk. Vaak werden na je definitieve inschrijving al heel wat kosten gemaakt waardoor een geldteruggave niet mogelijk is. Toch kan het zijn dat je het kamp/de workshop/activiteit/lessenreeks niet kunt volgen om de één of andere reden. In dat geval zal de reden bepalen, welke terugbetaling van toepassing is. Bij annulering door een geldige reden (zoals ziekte/overmacht) volgen wij immers een andere regeling dan in het geval van het ontbreken van deze reden (bv. geen zin meer). Voor het annuleren van een activiteit dien je steeds persoonlijk contact op te nemen met ons. De onderstaande regels zijn enkel van toepassing indien je tijdig annuleert. In het geval van een geldige reden (bv. ziekte) kan dit tot het aanvangsuur van de activiteit. In alle andere gevallen dien je minstens 24u op voorhand te annuleren om je recht op een tegemoetkoming te behouden.

IK ANNULEER MET GELDIGE REDEN:

  • Bij het annuleren van een inschrijving voor een lessenreeks of overnachtingskamp MET geldige reden, betaal je 25 euro administratieve kosten en het overige bedrag van de inschrijving wordt in je Ledenbeheer-account aan je online beurtenkaart toegevoegd. Zo kun je dit tegoed in de toekomst aanspreken voor een nieuwe inschrijving.
  • Bij het annuleren van een inschrijving voor een dag/weekkamp in de kleine schoolvakanties of workshop MET geldige reden, betaal je 5 euro administratieve kosten per dag/workshop en het overige bedrag van de inschrijving wordt in je Ledenbeheer-account aan je online beurtenkaart toegevoegd. Zo kun je dit tegoed in de toekomst aanspreken voor een nieuwe inschrijving.

IK ANNULEER ZONDER GELDIGE REDEN:

  • Bij het annuleren van een inschrijving voor een lessenreeks of overnachtingskamp ZONDER geldige reden, betaal je 45 euro administratieve kosten en het overige bedrag van de inschrijving wordt in je Ledenbeheer-account aan je online beurtenkaart toegevoegd. Zo kun je dit tegoed in de toekomst aanspreken voor een nieuwe inschrijving.
  • Bij het annuleren van een inschrijving voor een dag/weekkamp in de kleine schoolvakanties ZONDER geldige reden, betaal je 25 euro administratieve kosten en het overige bedrag van de inschrijving wordt in je Ledenbeheer-account aan je online beurtenkaart toegevoegd. Zo kun je dit tegoed in de toekomst aanspreken voor een nieuwe inschrijving. Concreet wil dit ook zeggen dat indien je slechts voor één dag bent ingeschreven, het niet mogelijk is om een vergoeding te ontvangen.

Wanneer spreken we over een geldige reden?

  • Bij overmacht;
  • Bij verplichte sluiting opgelegd door de overheid;
  • Bij sluiting beslist door het AS Factory-bestuur;
  • Bij ziekte van het kind (mits doktersattest);
  • Bij andere geldige redenen mits bewijs (bv. bezoek aan de rechtbank, verplichte quarantaine, …).

Waar kan ik mijn inschrijving terugvinden?

Op de website kun je op de pagina ‘INSCHRIJVEN’ steeds je account met de voorgaande inschrijvingen, je tegoeden en je gezinssamenstelling raadplegen en wijzigen. Heb je nog geen account? Vergeet dan zeker niet te registreren!

Kan ik een deel van het inschrijfgeld recupereren?

Wist je dat je bij je mutualiteit een stuk van het inschrijfgeld kunt terugkrijgen? Dat is toch mooi meegenomen?! Hieronder kun je de linken terugvinden voor verschillende mutualiteiten.

Staat jouw mutualiteit er niet tussen? Vraag dan meer info op hun kantoor.

Kampen!

Bond Moyson

Christelijke Mutualiteit

Liberale Mutualiteit

Partena

Vlaams en Neutraal Ziekenfonds

(Dans)lessen!

Bond Moyson

Christelijke Mutualiteit

Liberale Mutualiteit

Partena

Vlaams en Neutraal Ziekenfonds

Kan ik jullie Sjoeboe-merchandise kopen?

Ja hoor! Ook dat is helemaal mogelijk. Binnenkort verschijnt op onze website een webshop. Hier kunt u dan alle merchandise kopen die u wenst.

Hoe kan ik De Caproen bereiken?

De meeste activiteiten van Sjoeboe gaan door op het domein van POC De Caproen (of in het Sjoeboehuis, net naast De Caproen). Dit ruime, volledig afgesloten, speelterrein met verschillende zalen is gelegen in de Breendonklaan 2a te Bredene-Sas.

Welke afspraken en reglementen gelden er bij Sjoeboe?

De afspraken en regels binnen Sjoeboe! zijn net dezelfde als voor de volledige organisatie. Deze zijn in de VZW-Gids van AS Factory gegoten. Je kan het hieronder nalezen.

VZW-Gids (2024)

Is Sjoeboe! een erkende vereniging?

Erkenning door gemeente Bredene!

Sinds 17 februari 2020 is Sjoeboe erkend door de gemeente Bredene! Voor Sjoeboe is dit heel goed nieuws, maar ook voor alle ouders! Sinds de krokusvakantie 2020 schrijven wij ook fiscale attesten uit! Deze zijn beschikbaar via het inschrijfplatform (Ledenbeheer).

Erkenning door FAVV!

Sjoeboe is onderworpen aan de strenge controle van het FAVV. Zij controleren de kwaliteit van onze keuken, hygiëne, wijze van bereiding van voeding, … Momenteel hebben we een gunstig rapport en mogen we eten bereiden en serveren.